„MATH TIME" - VII edycja mPotęgi w Rzeczycy Drukuj
Wpisany przez Radosław Bernaciak   
czwartek, 14 stycznia 2021 10:23

mFundacja-mass-logotyp-ikona-sowa jpg 1 Wraz z nowym rokiem szkolnym 2020/2021 w Szkole Podstawowej w Rzeczycy rozpoczęła się realizacja szkolnego projektu MATH TIME dofinansowanego przez Fundację mBanku. Od 2014 program grantowy mPotęga promuje i dofinansowuje inicjatywy służące popularyzowaniu i rozwijaniu matematycznego myślenia oraz kształtowaniu umiejętności stosowania matematyki w różnych dziedzinach codziennego życia, również nauki. Każdego roku o dofinansowanie mogą się ubiegać szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz grupy nieformalne z całej Polski. W VII edycji mPotęgi złożono 532 wnioski. Grantami nagrodzono 152 projekty. Wśród nagrodzonych znalazł się także program MATH TIME. To już, czwarty projekt nagrodzony przez Fundację mBanku i realizowany w Szkole Podstawowej w Rzeczycy. Projekt adresowany był do uczniów klas VII i VIII, a jego głównym założeniem było popularyzowanie matematyki oraz przełamanie jej negatywnych stereotypów.

Realizację programu MATH TIME rozpoczęła gra terenowa w podchody. Zabawę „Tabliczka mnożenia w plenerze" przygotowali swoim młodszym kolegom i koleżankom uczniowie z klas VII. Uczestniczące w podchodach drużyny rywalizowały ze sobą w odnajdywaniu i rozwiązywaniu zadań ukrytych wśród drzew, krzewów i wysokich traw. Zorganizowana zabawa stała się doskonałą okazją do powtórzenia i utrwalenia tabliczki mnożenia.

Październik upłynął pod hasłem liczby Pi. Przygotowane zajęcia „Z liczba Pi w parku" poprzedziła prezentacja dotycząca stałej matematycznej zwanej także Ludolfiną. Zdobytą wiedzę uczestnicy MATH TIME wykorzystali do wyznaczania średnicy pni drzew, do przeliczania ilości obrotów koła rowerowego i hula-hop, a także do wyznaczania pól powierzchni znaków drogowych.

Listopadowym przedsięwzięciem była „Geometryczna choinka". Przestrzenne bombki w kształcie sześcianów, czworościanów i dwunastościanów składane z tradycyjnie rysowanych siatek oraz metodą orgiami przyozdobiły świąteczne drzewko. Wykonane ozdoby ukazały matematyczne piękno bożonarodzeniowej choinki.

Równolegle z podejmowanymi działaniami pojawiały się kolejne wydania czasopisma Math Time. Ukazywały się w nim artykuły dotyczące realizowanego projektu, ciekawostki matematyczne, kolorowanki i krzyżówki dla młodszych odbiorców oraz „powtórki" dla ósmoklasistów.

Udział w programie pozytywnie wpłynął na nastawienie uczniów do matematyki i ukazał jej różnorodne zastosowania, a otrzymane dofinansowanie wzbogaciło szkołę o nowe pomoce dydaktyczne.